Câteva zeci de școli din județul Arad au obținut finanțare pentru a derula proiecte ce au drept scop reducerea abandonului școlar.
Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) aprobat prin H.G. nr. 1309/2021 reprezintă o intervenție sistemică, asumată de Ministerul Educației în vederea combaterii PTȘ. PNRAS este implementat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) și beneficiază de o finanțare în valoare de 543 mil. Euro.
PNRAS urmărește atingerea următoarelor obiective generale:
a) diminuarea riscului de abandon școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la Program în perioada 2021—2026, cu încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic;
b) îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial;
c) creșterea participării absolvenților învățământului gimnazial la evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.
Schema de granturi PNRAS finanțează proiecte pentru reducerea abandonului școlar și părăsire timpurie școlii și se adresează unităților de învățământ de stat cu nivel gimnazial, care grupează un număr ridicat de elevi în risc de abandon școlar sau cu performanță scăzută.
În prima rundă de finanțare în județul Arad au fost identificate 48 unități de învățământ cu prioritate de intervenție ridicată și medie. Dintre acestea, 43 unități au depus cereri de finanțare și 40 au obținut finanțare.
Valoarea grantului acordat este între 65.000 – 198.900 euro pentru o perioadă de implemenatre de 3 ani.
Rezultatele așteptate la nivelul unităților de învățământ beneficiare de granturi sunt:
1). Creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii, reflectate prin:
a). scăderea ratei de abandon;
b). creșterea ratei de absolvire a învățământului gimnazial;
c). creșterea ratei de promovabilitate a examenului de evaluare națională;
d). progresul școlar.
2). Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar (elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității etc.);
3). Îmbunătățirea procesele de predare – învățare – evaluare;
4). Creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate; și
5). Îmbunătățirea climatului școlar.
Foto: Arhivă, rol ilustrativ
Lasă un comentariu