S-a încheiat perioada de grație pentru actele de identitate și permisele expirate în perioada stării de urgență și de alertă

S-a încheiat perioada de grație pentru actele de identitate și permisele expirate în perioada stării de urgență și de alertă

Actele de identitate și permisele de conducere care au expirat în perioada stării de urgență și de alertă și-au pierdut valabilitatea din 7 iunie.

Primăria Municipiului Arad prin Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor le reamintește arădenilor faptul că începând cu data de 7 iunie, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe timpul stării de urgență și stării de alertă, însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, își pierd valabilitatea.

În acest context, cetățenilor ale căror acte de identitate au expirat le este recomandat să se adreseze Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Arad pentru a solicita schimbarea cărții de identitate.

Pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul serviciului public, autoritățile recomandă cetățenilor să acceseze platforma de programare on-line https://evp-arad.ro/ pentru a consulta programul de activitate a serviciului și totodată pentru a se programa online în vederea schimbării actelor de identitate care și-au pierdut valabilitatea începând cu data de 7 iunie 2022.

Termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 10 de zile.

Cetățenii aflați în situații de excepție, cum ar fi de exemplu: necesitatea deplasării urgente în alt stat membru UE pentru studii, tratamente medicale, raporturi juridice de muncă, eliberarea cărții de identitate într-un termen mai scurt de 10 zile, se pot înscrie în audiență la șeful, respectiv directorul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Arad, în zilele de marți și joi, între orele 11 – 13.

Legea se aplică și în cazul permiselor auto expirate pe timpul stării de urgență și stării de alertă, rămase valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă,

Serviciul de Permise de Conducere și  Înmatricularea Vehiculelor reamintește că documentele din aria sa de competență – permise de conducere/autorizații de circulație provizorie – care au expirat în perioada de alertă, și-au pierd valabilitatea de marți, 7 iunie.

Pentru evitarea aglomerației la sediile serviciilor publice regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor cetățenilor aflați în această situație, li se recomandă să solicite preschimbarea documentelor  parcurgând următorii pași:

– efectuarea programăriilor online pe site-ul www.drpciv.ro;

– achitarea contravalorii documentelor solicitate (prin intermediul  CEC, BCR, rețeaua de stații SelfPay, online – ghișeul.ro sau drpciv.ro sectiunea servicii online – plăți, mandat poștal, etc.);

– pregătirea documentelor necesare pentru preschimbarea permisului de conducere/înmatricularea vehiculelor (lista documentelor se regăsește pe site-ul www.drpciv.ro, secțiunea documente și formulare;

– prezentarea la sediu conform programării.

Loading...

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.