Tribunalul Arad vine în SPRIJINUL cetățenilor. Ce documente se pot obține ONLINE

Tribunalul Arad vine în SPRIJINUL cetățenilor. Ce documente se pot obține ONLINE

Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Tribunalului Arad este abilitat să aducă la cunoştinţa opiniei publice faptul că cei interesați pot obține online actele de care au nevoie, cu ajutorul unei aplicații.

În perioada scursă de la decretarea stării de urgenţă pe teritoriul României, pentru a veni în sprijinul justiţiabililor şi, în scopul prevenirii răspândirii în rândul populaţiei a infecţiilor cu Coronavirus (COVID – 19), Tribunalul Arad a lansat o nouă aplicaţie cu ajutorul căreia justiţiabilii pot obţine copii legalizate de pe hotărâri judecătoreşti, cu menţiunea că sunt definitive, în format electronic, fără a fi necesară prezenţa în instanţă.

Aplicaţia dezvoltată trimite pe adresa de e-mail a solicitantului hotărârea judecătorească semnată electronic având inserată în cuprinsul său dovada legalizării.

Tribunalul Arad reamintește faptul că, potrivit art. 9, alin. 1, lit. l din O.U.G. nr. 80/2013, privind taxele judiciare de timbru, cererile pentru eliberarea de către instanţele judecătoreşti de copii de pe hotărârile judecătoreşti, cu menţiunea că sunt definitive, se taxează cu 5 lei pentru fiecare exemplar de copie.

De asemenea, potrivit art. 40 din  O.U.G. nr. 80 din 26 iunie 2013, privind taxele judiciare de timbru, taxele judiciare de timbru se plătesc de debitorul taxei în numerar, prin virament sau în sistem on-line, într-un cont distinct de venituri al bugetului local „Taxe judiciare de timbru şi alte taxe de timbru”, al unităţii administrativ teritoriale în care persoana fizică are domiciliul sau reşedinţa ori, după caz, în care persoana juridică are sediul social. Costurile operaţiunilor de transfer al sumelor datorate ca taxă judiciară de timbru sunt în sarcina debitorului taxei.

Dacă persoana care datorează taxa judiciară de timbru nu are nici domiciliul, nici reşedinţa ori, după caz, sediul în România, taxa judiciară de timbru se plăteşte în contul bugetului local al unităţii administrativ teritoriale în care se află sediul instanţei la care se introduce acţiunea sau cererea.

„În concluzie, având în vedere faptul că, Tribunalul Arad a dezvoltat o nouă aplicaţie ce permite obţinerea hotărârilor judecătoreşti legalizate semnate electronic, că deţine aplicaţii informatice care facilitează comunicarea electronică  a actelor de procedură şi accesul la dosar în format electronic, pentru asigurarea celerităţii actului de justiţie şi pentru limitarea riscurilor de transmitere a infecţiilor cu Coronavirus (COVID – 19), recomandăm justiţiabililor şi reprezentanţilor legali/convenţionali ai acestora să utilizeze aplicaţiile electronice dezvoltate de Tribunalul Arad, evitând deplasarea la sediul instanţelor. În cursul acestei săptămâni Tribunalul Arad va aduce la cunoştinţa justiţiabililor noi precizări cu privire la regulile care vor trebui respectate în cadrul instanţelor arădene după terminarea stării de urgenţă pe teritoriul României”, informează Tribunalul Arad.

 

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.