Un artist arădean de renume internaţional expune la cel mai longeviv şi mare târg de artă anual din New York

Un artist arădean de renume internaţional expune la cel mai longeviv şi mare târg de artă anual din New York

Un artist de origine română, orginar din Arad, prezintă în premieră absolută o expoziţie personală majoră, de talie mondială în Manhattan, New York.

Cel mai longeviv şi mare (oldest and largest) târg de artă anual newyorkez ArtExpoNY Art Fair sau AENY, aflat la a 41-a ediţie, prezintă expoziţia personală (Solo art show) a artistului Florian Liber. De acest târg au beneficiat artişti notabili: Andy Warhol, Peter Max, Robert Raushenberg (precizează Washington Post).

Târgul de artă de renume mondial Art Expo NY sau AENY 2019 este cotat, după organizatori, world- class art cu participanţi din Londra, Amsterdam, Barcelona, Viena, Padova, Praga, Copenhaga, New York, Miami, Los Angeles, Las Vegas, Tokyo, Osaka, Beijing, Seoul, Sao Paolo, Sydney, Tăi Pei, Vancouver, Toronto s.a.m.d.) şi are loc în celebrul chei 90 Volta NY (Pier 90, Volta facility) în perioada 4 – 7 aprilie 2019.

Artistul Florian Liber prezintă o colecţie inedită de sculptură inorganică, pictură-obiect şi artă conceptuală (tehnica: marmură, oţel, acrilic, nanotehnologie şi fibră de sticlă) numită „INORGANIC – the new era of embodiment” ca rezultat a unei colaborări internaţionale de ultimă oră canadiano – americane cu renumite universităţi de anvergură mondială. Artistul de renume internaţional deţine, de asemenea, o diplomă de inginer în Cibernetică şi Robotică industrială pe lângă masteratul în arte actuale montrealez, cursurile urmate la Facultatea de Arte din Timişoara, secţiunea Pictură (adăugăm aici ca fiind fostul protejat/ protegee al criticului şi istoricului de artă de anvergură europeană Eleonora Costescu, Bucureşti – Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă UNESCO).

Artistul a publicat şi publică articole de specialitate din domeniul artelor actuale şi cibernetică menţionate în bibliografiile unor cercetători din domeniu.

Iată ce spune despre expoziţie artistul însuşi:

„Ego-ul trupului, așa cum a spus Freud, este ego-ul cel mai primitiv și fizic și organic.

Se pare clar că exploziile violente care au avut loc recent au influențat decisiv redefinirea imaginilor corporale umane, a percepțiilor trupului.

Cu cincizeci de ani în urmă, a gândit Francis Bacon, a dorit să restabilească corpul „la un fel de demnitate, demisie animală”. Pentru el, arta era despre coaste, antebrațe și cavitati oculare. Era vorba despre carne peste oase. Bacon nu uită niciodată că carnea este mâncare. (Myfanwy Piper)

În cazul meu, osul devine excesiv, carnea devine noncarnală, o redefinire anorganică. Furnizorul de inflorescențe de tot felul, ca inflexiune, de nuanțe livid și strălucitoare: verde smarald și ftalo, albastru albastru de cobalt sau saturate galben roșu și șocant, albi de titan sepulhral și linii ritual primitive. Excesele sculpturilor mele, montarea oțelului și a fibrei de sticlă, concretizează anatomii și dispozitivele nanotehnologice inteligente, ca proteză a omenirii actuale.

Abordarea mea artistică aclamă extremele spectaculoase ale manipulării corporale de către noile tehnologii, deconstrucția corporalității și evaporarea corpului în virtual, trecerea la o nouă estetică, măcelărirea corpului ideal ca dar din natură. Aceste plecări au eliberat mai întâi corpul de la codificarea societală, delimitarea estetică și „închisoarea întrupării lui Dumnezeu”.”

  1. My booth #SC-1 near to the Entrance/ Vitrine, see the floor plan and the Show Catalog 2019, page 106 http://artexponewyork.com/show-catalog/

    Raspunde
  2. Dischromatopsia reală (+ discromat partial din nastere) a artistului Florian Liber – incapabil să descifreze unele culori, el vede în schimb altele (modificate, alterate sau amplificate). O adevărată poveste păstrată în secret de zeci de ani in familie. Descoperit recent de catre un curator de anvergura mondiala (Unesco, Bienala internationala world-class) Florian a fost invitat ca vedeta a expozitiei, curatorul dezvaluind secretul culorilor artistului in grupul sau de influenta de origine hispanica. Impactul a fost imediat si a starnit curiozitate. Un comunicat de presa va fi transmis pentru publicare imediata cu o luna inaintea bienalei déjà amanata de doua ori din cauza pandemiei sud-americane.
    In my world I see “le gris terne” as pink, green, orange, yellow and blue. It’s like a forth dimension of colour (after being tested two years ago) depending of my psychical state – emotions, failure, harmony, anger, fear … E vorba si de Tetrachromacy in cazul meu… combinata cu un discromat partial care se recompune pe creier. Un “caz” eXtrem de rar la barbati.

    https://florianliber.com/artist-statement

    Raspunde
  3. […] Potrivit acestuia, „ca reacție la criză, multe organisme culturale își promovează resursele online”. „«Ideea de a fi singuri, împreună»” ca și condiție definitorie a vieții noastre contemporane nu a fost niciodată atât de reală ca acum. Este încurajator să ne vedem comunitatea lipindu-se, să rămânem conectați, să fim creativi și să ne adaptăm remarcabil într-o schimbare digitală care este puțin «forțată». Eu consider să închiderea ca o formă de rezidență artistică, ne permite să dăm frâu liber creativității noastre, ca un câștig mertitat pe deplin valorizănd munca artiștilor publicului larg. Cred că acest demers va schimba percepția oamenilor și îi va face să vadă importanța artei în viața noastră de zi cu zi”, a menționat artistul vizual Florian Liber, despre care ziarul nostru a mai scris și aici. […]

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.