Un artist arădean de renume internaţional expune la cel mai longeviv şi mare târg de artă anual din New York

Un artist arădean de renume internaţional expune la cel mai longeviv şi mare târg de artă anual din New York

Un artist de origine română, orginar din Arad, prezintă în premieră absolută o expoziţie personală majoră, de talie mondială în Manhattan, New York.

Cel mai longeviv şi mare (oldest and largest) târg de artă anual newyorkez ArtExpoNY Art Fair sau AENY, aflat la a 41-a ediţie, prezintă expoziţia personală (Solo art show) a artistului Florian Liber. De acest târg au beneficiat artişti notabili: Andy Warhol, Peter Max, Robert Raushenberg (precizează Washington Post).

Târgul de artă de renume mondial Art Expo NY sau AENY 2019 este cotat, după organizatori, world- class art cu participanţi din Londra, Amsterdam, Barcelona, Viena, Padova, Praga, Copenhaga, New York, Miami, Los Angeles, Las Vegas, Tokyo, Osaka, Beijing, Seoul, Sao Paolo, Sydney, Tăi Pei, Vancouver, Toronto s.a.m.d.) şi are loc în celebrul chei 90 Volta NY (Pier 90, Volta facility) în perioada 4 – 7 aprilie 2019.

Artistul Florian Liber prezintă o colecţie inedită de sculptură inorganică, pictură-obiect şi artă conceptuală (tehnica: marmură, oţel, acrilic, nanotehnologie şi fibră de sticlă) numită „INORGANIC – the new era of embodiment” ca rezultat a unei colaborări internaţionale de ultimă oră canadiano – americane cu renumite universităţi de anvergură mondială. Artistul de renume internaţional deţine, de asemenea, o diplomă de inginer în Cibernetică şi Robotică industrială pe lângă masteratul în arte actuale montrealez, cursurile urmate la Facultatea de Arte din Timişoara, secţiunea Pictură (adăugăm aici ca fiind fostul protejat/ protegee al criticului şi istoricului de artă de anvergură europeană Eleonora Costescu, Bucureşti – Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă UNESCO).

Artistul a publicat şi publică articole de specialitate din domeniul artelor actuale şi cibernetică menţionate în bibliografiile unor cercetători din domeniu.

Iată ce spune despre expoziţie artistul însuşi:

„Ego-ul trupului, așa cum a spus Freud, este ego-ul cel mai primitiv și fizic și organic.

Se pare clar că exploziile violente care au avut loc recent au influențat decisiv redefinirea imaginilor corporale umane, a percepțiilor trupului.

Cu cincizeci de ani în urmă, a gândit Francis Bacon, a dorit să restabilească corpul “la un fel de demnitate, demisie animală”. Pentru el, arta era despre coaste, antebrațe și cavitati oculare. Era vorba despre carne peste oase. Bacon nu uită niciodată că carnea este mâncare. (Myfanwy Piper)

În cazul meu, osul devine excesiv, carnea devine noncarnală, o redefinire anorganică. Furnizorul de inflorescențe de tot felul, ca inflexiune, de nuanțe livid și strălucitoare: verde smarald și ftalo, albastru albastru de cobalt sau saturate galben roșu și șocant, albi de titan sepulhral și linii ritual primitive. Excesele sculpturilor mele, montarea oțelului și a fibrei de sticlă, concretizează anatomii și dispozitivele nanotehnologice inteligente, ca proteză a omenirii actuale.

Abordarea mea artistică aclamă extremele spectaculoase ale manipulării corporale de către noile tehnologii, deconstrucția corporalității și evaporarea corpului în virtual, trecerea la o nouă estetică, măcelărirea corpului ideal ca dar din natură. Aceste plecări au eliberat mai întâi corpul de la codificarea societală, delimitarea estetică și “închisoarea întrupării lui Dumnezeu”.”

Loading...
  1. My booth #SC-1 near to the Entrance/ Vitrine, see the floor plan and the Show Catalog 2019, page 106 http://artexponewyork.com/show-catalog/

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.