Operatorul francez de telefonie mobilă Orange a recunoscut marţi un nou furt de date personale, asta după ce alte 800.000 de clienţi pentru servicii de Internet au căzut victime în luna februarie furtului de date personale.
De această dată, este vorba despre aproximativ 1,3 milioane de clienţi şi cumpărători ale căror date au fost copiate, în cursul unei intruziuni detectate de companie la 18 aprilie, constând în nume, prenume, adrese de e-mail în cazul în care au fost date, numere de telefon mobil şi fix, operatorul de telefonie mobilă şi Internet, dar şi data de naştere, a anunţat grupul într-un mesaj postat pe site.
„Datele furate ar putea să fie utilizate pentru contactarea persoanelor vizate prin e-mail, SMS sau telefon, în vederea unor operaţiuni de phishing”, avertizează Orange.
„Phishing”-ul este o tehnică de piratare care vizează să culeagă informaţii confidenţiale (coduri de acces sau parole) prin trimiterea de e-mailuri care par a fi trimise de către bănci sau operatori. Victimele înşelate îşi furnizează singure datele personale infractorilor.
Compania Orange a trimis luni e-mailuri pentru a avertiza toate persoanele vizate. Mesajul pe care acestea l-au primit conţine un link de tip „click to call back” (accesaţi pentru a fi apelaţi), iar operatorul se angajează să le contacteze în 48 de ore pentru a le răspunde la întrebări.
În noiembrie, într-o acțiune de prezentare a inovaţiilor operatorului, preşedintele-director general Stéphane Richard a încercat să le ofere asigurări clienţilor semnând în mod solemn o cartă prin care se angajează să le protejeze datele personale.
Orange provine din compania publică France Télécom și este unul dintre principalii trei operatori francezi în domeniul telefoniei.
Foto: mobilesyrup.com
Lasă un comentariu