Adrian Țolea, despre proiectul de gestionare a deşeurilor: „S-au respectat toate termenele!”

Adrian Țolea, despre proiectul de gestionare a deşeurilor: „S-au respectat toate termenele!”

Adrian Ţolea, directorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară – Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor, aduce unele clarificări legate de afirmaţiile din mass-media ale consilierului judeţean Gheorghe Sabău.

„În primul rând, doresc să precizez că acest proiect este unul complex şi inedit pentru România, greu de implementat. Tocmai de aceea, pentru a putea fi dus la bun sfârşit în toate judeţele din ţară, unele termene au fost prelungite, faţă de termenele iniţiale. De remarcat că judeţul Arad a respectat toate termenele existente”, a precizat Adrian Țolea.

Acesta a prezentat și situaţia implementării proiectului la ora actuală:

– Consiliul Judeţean a încheiat partea de lucrări pe toate cele trei paliere – construirea staţiilor de compostare, sortare şi transfer, achiziţionarea de utilaje şi pubele, respectiv închiderea a zece depozite neconforme –, până la 31 decembrie 2015. Astfel, judeţul nostru se situează între primele zece la nivel naţional, în ceea ce priveşte implementarea proiectului de gestionare a deşeurilor;

– În 2016, la solicitarea reprezentanţilor primăriilor din judeţ, s-a modificat fluxul financiar, prin trecerea de la taxă la tarif. Pentru aceasta, a fost nevoie de hotărâri din partea tuturor UAT-urilor (Unităţilor Administrativ-Teritoriale), ultima hot fiind emisă în 26 octombrie 2016. Pentru a fi mai expliciţi, asta înseamnă un vot favorabil în fiecare Consiliu Local din cele 78 de Unităţi Administrativ-Teritoriale ale judeţului. Abia după parcurgerea acestei etape s-a putut trece la pasul următor;

– După această dată, am intrat în procedurile specifice achiziţiilor publice. În acest moment, cele două proceduri – licitaţia pentru staţii, respectiv pentru colectare şi transport – au fost deja validate de către ANAP (Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice), urmând ca acestea să fie «încărcate» pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), parcurgându-se toate etapele procedurale, conform legii.

„Revenind la articolul apărut în mass-media, din start poziţia consilierului judeţean Gheorghe Sabău este, în primul rând, inexactă. Termenul până la care sistemul trebuie să fie funcţional este 31 decembrie 2018, nu 1 ianuarie 2018, aşa cum dumnealui a afirmat în mod greşit, deci o diferenţă de 12 luni. O altă informaţie greşită este aceea că «Iustin Cionca (…) a primit un nou ultimatum din partea Ministerului Dezvoltării Regionale» (am citat din declaraţia dumnealui). De fapt, nu e vorba de un ultimatum, ci de o prelungire a termenului iniţial. Această prelungire a fost necesară pentru alte judeţe din ţară, unele mult rămase în urmă, nu cu «dedicaţie» pentru Arad. Aşa cum am arătat, Aradul este printre judeţele fruntaşe! Şi, nu în ultimul rând, acest proiect, foarte important pentru cetăţenii Aradului, nu trebuie politizat. Este un proiect al nostru, al tuturor, prin care ne putem alinia la standardul celorlalte ţări ale Uniunii Europene şi unde Aradul se situează peste multe alte judeţe, de diverse coloraturi politice, majoritatea identice cu cea a domnului Sabău”, a mai precizat Adrian Țolea.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.