Arădenii atenționați să-și verifice termenul de valabilitate al actelor de identitate

Arădenii atenționați să-și verifice termenul de valabilitate al actelor de identitate

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad îi atenționează pe arădeni să-și verifice termenul de valabilitate al actelor de identitate.

Având în vedere faptul că în zilele de 10 noiembrie și 24 noiembrie va avea loc procesul electoral pentru alegerea Președintelui României, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad face un apel către toţi cetăţenii pentru a-și verifica termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării unor situaţii neplăcute de a nu-și putea exercita dreptul constituțional.

Întrucât cetăţeanului român îi revine obligaţia de a deţine un act de identitate valabil, acesta va solicita Serviciului local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, eliberarea unui nou document.

Documentele pe care cetăţenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, sunt:

Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;

Certificatul de naştere al solicitantului şi ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;

Certificatul de căsătorie/hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificat de divorţ;

Certificatul de deces al soţului decedat, original şi copie (după caz);

Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;

Consimţământul proprietarului spaţiului de locuit (după caz);

Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, respectiv 7 lei.

În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidență a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii care, potrivit legii, reprezintă documente de identitate, însă acestea nu constituie și documente de călătorie.

În scopul asigurării condiţiilor optime de desfășurare a alegerilor prezidențiale, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad şi cele 19 servicii locale de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului, respectiv, mun. Arad, orașele Chișineu-Criș, Curtici, Ineu, Lipova, Nădlac, Pecica, Pâncota, Sântana, Sebiș și comunele Beliu, Gurahonț, Săvârșin, Socodor, Șiria, Târnova, Vinga, Vârfurile, Vladimirescu şi-au adaptat programul de lucru cu publicul astfel încât, să se asigure deservirea cât mai promptă în activitatea de eliberare a actelor de identitate.

În acest context, serviciile de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului îşi vor desfăşura activitatea în zilele de 09 și 23 noiembrie în intervalul orar 8 – 16 precum şi în zilele de 10 și 24 noiembrie în intervalul orar 7 – 21.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.