Până nu demult se credea că renumitele motive în pătrăţele ale brandului Louis Vuitton făceau parte din „ADN-ul” companiei franceze.
Brandul de lux Louis Vuitton a pierdut, însă, în justiţie procesul intentat la Tribunalul Uniunii Europene care viza folosirea în regim de exclusivitate a dreptului său de marcă asupra a două modele cu pătrăţele.
Tribunalul Uniunii Europe cu sediul în Luxemburg a considerat că acele motive cu pătrăţele nu erau suficient de distincte şi sunt prea banale pentru a putea fi brevetate.
Ca urmare, justiţia europeană, care a fost sesizată în 2009 de un concurent german al companiei Louis Vuitton, Nanu-Nana, a anulat două brevete comunitare depuse de Louis Vuitton – companie deţinută de grupul LVMH – pentru poşetele sale şi alte produse de marochinărie.
Cele două brevete vizează, pe de-o parte, un motiv cu pătrăţele maro şi bej, depus în 1998, şi pe de altă parte, un motiv cu pătrăţele negre şi gri, depus în 2008. Aceste motive sunt utilizate de compania franceză încă de la înfiinţarea ei, în 1889, dar nu au fost brevetate decât abia după 100 de ani.
Decizia instanţei europene reprezintă o lovitură grea pentru compania franceză de lux, care încearcă să îşi protejeze mărcile înregistrate şi să elimine de pe piaţă produsele contrafăcute. Louis Vuitton nu va mai putea de acum înainte să se opună ca alţi producători de marochinărie să folosească motive cu pătrăţele maro-bej şi negre-gri pe produsele lor.
În acest moment, doar celebra monogramă LV, compusă din literele „L” şi „V” parţial suprapuse, emblemă a celebrei case franceze, a rămas protejată prin lege.
Foto: qz.com
Lasă un comentariu