Noul pod peste Mureș nu prezintă siguranță! Autoritățile așteaptă soluția specialiștilor

Noul pod peste Mureș nu prezintă siguranță! Autoritățile așteaptă soluția specialiștilor

Deschiderea traficului pe noul pod peste râul Mureș se amână cu câteva luni din motive ce țin de siguranță.

Anunțul a fost făcut de primarul Călin Bibarț, completat de viceprimarul Lazăr Faur, într-o conferință de presă. Cei doi edili au precizat care au fost motivele ce au stat la baza acestei amânări. La unison, cei doi edili au susținut că în acest moment nu poate fi demarată recepția lucrărilor întrucât podul hobanat peste Mureș nu corespunde din punct de vedere tehnic. Potrivit acestora, pentru siguranța traficului și a tuturor celor care urmează să-l folosescă sunt necesare reglaje suplimentare la nivelul hobanelor. Recunoscând, de asemenea, că ridicarea unui pod hobanat reprezintă o provocare chiar și pentru cei mai experimentați constructori, primarul Bibarț și viceprimarul Faur au spus că în cel mult o lună de zile ar trebui să aibă pe masă o soluție din partea specialiștilor.  

„Nu-l recepționăm încă, deși noi ne-am fi dorit că acest lucru să se întâmple în această vară.  Mai sunt necesare reglaje suplimentare la nivelul hobanelor. La fața locului a fost prezentă joi o echipă mixtă proiectant-executant. Îmi pare rău că nu-l putem deschide acum, dar pe de altă parte nu-l construim pentru câțiva ani, ci pentru minim 100 de ani. Nu-mi doresc să intervenim după aceea la el. Termenul stabilit pentru deschiderea podului era în această vară. Conform contractului se aplică penalități. În plus, avem banii din garanții, atât de la proiectare cât și de la execuție, iar dacă vor fi cheltuieli care depășesc bugetul stabilit în contract, plătim de acolo”, a explicat primarul Călin Bibarț.

„Am avut o discuție cu specialiștii și așteptăm din partea lor o variantă care să fie pusă în practică. S-a discutat despre cel puțin patru variante posibile. Prima ar fi ca actualele hobane să fie întărite, a doua să fie instalate hobane suplimentare, a treia ar fi să se construiască un sistem de susținere sub tablierul podului, tot cu cabluri, și o a patra variantă ar fi o combinație între cele trei. Așteptăm să primim una dintre variantele discutate cam în trei săptămâni. Cea mai potrivită, cea mai rapidă și cea mai ieftină. Aceasta a fost solicitarea noastră“, a detaliat viceprimarul Lazăr Faur.  

  1. Din nou „sifonări” inutile de bani și „nielcoșag” de doi bani !
    Nu era mai simplu de făcut un POD CLASIC , pe 4 benzi și linie de tramvai ?
    Dar a trebuit făcut la prostime, pod hobanat, pe 2 benzi (ca acum 100 de ani) și NEUTILIZABIL !

    Bravo! Felicitări!
    Ați votat cu oamenii sistemului, Sistem aveți!
    Spălați-vă pe cap cu ei și cu „mărețele lor realizări”…

    Raspunde

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.