Ședință pe tema serviciului de salubrizare. Ce au discutat reprezentanții RETIM cu autoritățile arădene

Ședință pe tema serviciului de salubrizare. Ce au discutat reprezentanții RETIM cu autoritățile arădene

Mai multe subiecte care țin de îmbunătățirea serviciului de salubrizare au fost puse în discuție în cadrul celei mai recente ședințe la care au luat parte reprezentanți ai ULAL, RETIM, ADI SIGD Arad și Primăriei Municipiului Arad.

„În urma întâlnirii din data de 26 februarie, convocată de către ADI SIGD la sediul Primăriei Arad, dorim să aducem la cunoștință publicului conținutul real al discuțiilor purtate.

Imediat ce reprezentanții ADI SIGD au confirmat că pot prezenta dovezi privind spălarea recipientelor și a platormelor de colectare, practic întreaga discuție s-a mutat la subiecte care țin de o eventuală îmbunătățire a serviciului de salubrizare. Au fost puse în discuție diverse propuneri ale participanților  cu privire la:

–           Situația blocurilor care sunt în continuare dotate cu tobogan pentru deșeuri

–           Amenajarea și supravegherea platformelor de colectare

–           Punctele de colectare a deșeurilor prin aport propriu din Muncipiul Arad

–           Alte aspect operaționale

Astfel, venim în fața dumneavoastră cu următoarele concluzii scrise, rezultate din discuțiile constructive care au avut loc în cadrul întâlnirii:

În cadrul ședinței nu s-a discutat despre instituirea unei taxe speciale de 30 de lei/persoană/lună  în cazul în care utilizatorii individuali din condominii refuză să încheie contracte individuale cu operatorul.

În cazul în care contractele de salubrizare încheiate între unele asociații de proprietari și Retim ar ajunge să fie reziliate, respectivele asociații de proprietari ar urma să plătească către Primărie o taxă de salubrizare, la un nivel care ar urma să fie stabilit de către municipalitate; Legea 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor specifică în mod cât se poate de clar faptul că cheltuielile cu salubrizarea sunt cheltuieli comune – Cheltuielile repartizate după numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației pentru: apă rece, caldă și canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcționarea instalațiilor comune, inclusiv a ascensoarelor; colectarea deșeurilor menajere, vidanjare.

Retim nu va proceda la încheierea  de contracte individuale cu utilizatorii  care locuiesc în condominii,  întrucât Regulamentul de salubrizare valabil pentru județul Arad prevede faptul că se încheie contract de salubrizare la nivelul asociației.

ADI SIGD nu numai că a susținut faptul că este în posesia unor dovezi în ceea ce privește prestarea serviciilor de spălare și curățare menționate,  ci le avea la dispoziție în cadrul întâlnirii; participanții au luat la cunoștință, urmând a primi un exemplar în format electronic al acestor dovezi. ADI SIGD și Retim doresc să clarifice un lucru extrem de important: prin contractul semnat între părți, nu există vreo obligație contractuală de a dovedi sau – după caz –de a verifica prestarea serviciului prin documentarea cu poze sau filmări. Cum ar fi dacă ar trebui, de exemplu, să fie fotografiate toate colectările de deșeuri (milioane!) de la fiecare utilizator?

A fost agreat de comun acord ca programul de spălare a recipientelor de colectare să fie comunicat public, pe site-ul Retim, pentru a putea fi verificat oricând de către beneficiari.

În cadrul ședinței solicitarea pentru realizarea unei spălări suplimentare a venit din partea ULAL Arad, Retim nu a promis și nu s-a „oferit să spele  de 4 ori pe an, în loc de 3 ori pe an, containerele și recipientele de colectare a deșeurilor menajere pe domeniul public, începând cu anul 2021”, fiind de acord doar să analizeze solicitarea până la o următoare întâlnire.

În contract sunt prevăzute 2 spălări pe an pentru containerele aferente deșeurilor reziduale și spălarea și curățarea cu această ocazie a punctului de colectare.

În ceea ce privește propunerile prezentate de către ULAL în adresa înaintată Primăriei Arad ca fiind  “soluții atât la problemele de funcționare și administrare cauzate asociațiilor de proprietari de către Retim”  vă informăm că RETIM și-a expus punctul de vedere, inclusiv în scris, prin adresele RETIM cu nr de înregistrare 6334/15.07.2020, 9917/19.10.2020, 10583/02.11.2020 și 11012 din 09.11.2020.

Reiterăm faptul că ședința din 26 februarie s-a desfășurat într-o manieră constructivă, părtile agreând constituirea unui grup de lucru care să aibe ca principale obiective analizarea problemelor identificate în desfășurarea serviciului de colectare a deșeurilor menajere și identificarea soluțiilor de rezolvare a acestora. Reprezentanții Primăriei Arad au precizat că intenționează să înființeze până la sfârșitul anului 4 centre de colectare prin aport voluntar a deșeurilor din construcții (rezultate din amenajări interioare), vegetale, voluminoase. De asemenea, s-au făcut demersuri pentru identificarea celor mai bune soluții de amenajare a punctelor de colectare la asociații, amenajare estimată a se derula gradual până în anul 2022.

Considerăm că pe calea dialogului, toate părțile pot contribui în mod real la îmbunătățirea funcționării sistemului de colectare a deșeurilor din Municipiul Arad”, se arată într-o declaraţie comună semnată de RETIM, ADI SIGD Arad, Primăria Municipiului Arad şi ULAL Arad.

Loading...

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.