Pe cât sunt de eficiente motorizările diesel, pe atât de nocive, susține Comisia Europeană care le-a pus gând rău, demarând un proiect pe termen lung ce are ca scop interzicerea lor.
Numărul maşinilor cu motorizări pe motorină este cu mult mai mare decât cel al maşinilor pe benzină. În plus, toate utilajele industriale şi comerciale funcţionează pe motorină.
Chiar dacă emisiile de CO2 sunt mai mari în cazul maşinilor pe benzină, Organizația Mondială a Sănătății susține că emisiile cele mai nocive pentru sănătatea umană se regăsesc pe evacuările maşinilor pe motorină.
Introducerea standardelor Euro 6 privind emisiile – mai stricte şi care îi obligă pe producători şi să fabrice, de la 1 ianuarie 2015, numai maşini cu motoare ce respectă norma Euro 6 privind poluarea – a stimulat lansarea unor modele noi de maşini mai „curate” pentru mediu. Până când acestea vor lua locul vechilor modele mai poluante, însă, va mai dura, iar în acest timp dovezile privind impactul nociv al emisiilor diesel asupra mediului şi sănătăţii sporesc îngrijorările oficialilor.
Anul acesta, Organizaţia Mondială a Sănătăţii a publicat un raport în care numărul estimat al persoanelor decedate anual ca urmare a expunerii la poluarea atmosferică este dublu faţă de estimarea anterioară. Concluzia a venit în urma reevaluării efectelor unor poluanţi, precum oxizii de azot şi particulele în suspensie. Comisia Europeană a propus ca, până în 2050, să se ajungă la interzicerea accesului maşinilor dotate cu motoare cu combustie internă în centrul oraşelor, iar până în 2030, jumătate din maşinile care circulă pe drumurile europene să fie vehicule cu zero emisii.
Foto: ibnlive.in.com
Lasă un comentariu