Companii germane afectate de votul Brexit

Companii germane afectate de votul Brexit

O opinie interesantă: pe lângă încasări, avem şi datorii în lire sterline. Iar acest fapt este echilibrant

Firmele germane reacţionează la votul pentru Brexit al britanicilor cu un amestec de îngrijorare şi resemnare. „Regretăm profund rezultatul referendumului”, a declarat vineri la Berlin Markus Kerber, preşedintele Federaţiei Industriaşilor Germani (BDI), citat de Frankfurter Allgemeine Zeitung. El a spus că economia britanică şi firmele germane active în UK vor fi lovite „puternic şi direct”. Aşteptăm în lunile care vin un regres semnificativ al business-ului cu britanicii”, a spus el, adăugând că în primul rând vă suferi comerţul bilateral, iar noi investiţii directe pe insulă nu se prea arată.

400.000 de persoane lucrează în reprezentanţele firmelor germane din UK. „Angajaţii au în fata timpuri nesigure, ei se astepata la noi înţelegeri, cât mai rapid cu putinţă”, a mai precizat Kerber, referindu-se la negocierile de ieşire a UK din UE, care, în opinia sa, trebuie să minimizeze pagubele companiilor germane şi cele legate de venitul angajaţilor acestora.

Industria constructoare de maşini germana va suferi o lovitură, prin scăderi de comenzi, crede şi Thilo Brodtmann, preşedintele asociaţiei de branşă, VDMA. „Nu va dura mult până când exporturile noastre de maşini în Marea Britanie se vor diminua”, a declarat el vineri. În 2015, Germania a exportat în Marea Britanie maşini în valoare de 7,2 miliarde euro, cifra situând UK pe locul al patrulea, după SUA (16,8 mld. Euro), China (16 mld.) şi Franţa (9,8 mld.).

Cu nerăbdare a fost aşteptată reacţia producătorului auto BMW la ştirea posibilului Brexit. Concernul german a vândut anul trecut 236.000 de automobile în Marea Britanie, peste 10% din producţia să. În plus, BMW construieşte anual în UK 200.000 maşini, Mini-uri şi limuzine Rolls-Royce, având acolo 24.000 de angajaţi. În centrele de producţie de la Oxford, Hams Hall, Swindon şi Goodwood, BMW a investit 2,2 miliarde euro.

După votul Brexit, BMW a spus că libera circulaţie a persoanelor şi mărfurilor se va desfăşura în noi condiţii, însă „înainte ca acest nou cadru să fie definit, nu ne putem pronunţa asupra efectelor concrete asupra activităţilor noastre în Marea Britanie”.

Într-o situaţie specială se afla Deutsche Bank, am putea spune ombilical legată de UK, atât prin şeful sau John Cryan, care e britanic, cât şi prin relaţiile de afaceri cu City-ul londonez. „Sigur că suntem, ca bancă cu sediul în Germania dar şi cu afaceri puternice în Marea Britanie, bine pregătiţi pentru a atenua urmările ieşirii”, a spus Cryan. El a adăugat ca „aceasta nu e o zi bună pentru Europa”, consecinţele nu pot fi întrevăzute complet, iar el crede că vor fi „pentru toate părţile” negative. Cryan a mai remarcat şi ca Europa şi-a pierdut atractivitatea pentru mulţi concetăţeni ai săi, ceea ce îl „doare”.

Dezamăgiţi, dar şi relativ liniştiţi, au reacţionat şefii concernelor energetice RWE şi Eon. Peter Terium (RWE) a spus că „dacă vor fi piedici comerciale, acestea ne vor atinge doar marginal”. Un aspect interesant a punctat Eon, care a declarat că „afacerea sa din Marea Britanie are un aspect regional”, deci nu de maximă importanţă, şi că evoluţia cursului lirei sterline este un factor de risc însă nu neapărat. Pe lângă încasări, „pe de altă parte, avem şi datorii în lire sterline. Iar acest fapt este echilibrant”, a spus Eon.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.